DIY washi tape kerst


De feestdagen komen eraan.
Ik ben deze keer, voor het eerst, niet actief met de verjaardag van de Sint bezig. Nu mijn kinderen groter zijn, is de noodzaak het te vieren veel minder. Ik heb het nog een tijdje kunnen rekken, want cadeaus krijgen dat vonden ze uiteraard een prima idee. Maar eerlijk gezegd, voelde ik het einde al aankomen. De basisschool speelt bij ons geen rol meer. Ik ben als enige nog enthousiast om gedichten van A4 formaat te maken. Maar de absolute doorslag waren de gezichtsuitdrukkingen van mijn gezin toen ik opperde dat het dan zo leuk zou zijn om vanaf nu elk jaar surprises te maken. Het is klaar. 

Dus al mijn pijlen zijn gericht op de Kerst. Vorig jaar had ik deze kaarsen van washi tape geplakt en ik ben toe aan meer kerst inspiratie. Want met de tape kun je zoveel meer dan alleen een cadeau inpakken en een foto ophangen. Als ik op Instagram, Pinterest en YouTube rondkijk, zie ik zoveel leuke ideeën.

Door er een aantal te delen, hoop ik dat jij ook inspiratie krijgt om in een verloren uurtje of op een druilerige zondagmiddag creatief met washi tape aan de slag te gaan.  


Lucky stars origami

Dit zijn de Lucky stars van MT washi tape. Met twee stroken washi tape die je op elkaar plakt kun je simpel een Lucky star vouwen. 
Er zijn verschillende filmpjes te vinden op YouTube hoe deze sterretjes te maken.
Bekijk hiervan een YouTube filmpje.
Niet erg moeilijk en als je de smaak te pakken hebt, kun je niet meer stoppen. Erg leuk ook om te doen met kinderen.


Kerstkaarten maken
Met washi tape kun je al heel eenvoudig de meest originele kaarten maken. De kaarten met kerstboom en de stapel pakjes kunnen niet verkeerd gaan.
Bij de kantoorboekhandel of Hema kun je blokken met A5 formaat dun karton krijgen. Deze kun je dubbel vouwen voor een dubbele kerstkaart of knippen voor een postkaart. 
Wanneer je 3D effect wilt, zoals bij de strik, plak je meer lagen tape of je plakt de plakkant van de tape op elkaar.

De kaarsen op de kaart hieronder maak je van verschillende stukjes tape die je aan de bovenkant scheurt waardoor het echt op een opgebrande kaars lijkt. De vlammetjes heb ik getekend met een gouden stift.   

Een stap verder zijn de pop-up kaarten. MT heeft verschillende video's op YouTube staan waarin het duidelijk stap voor stap wordt uitgelegd.   


Bekijk dit YouTube filmpje om een pop-up kaart te maken met cadeautjes.
Dit YouTube filmpje om een kaart te maken met een kerstboom
en deze YouTube video om een kaart te maken met een kerstbal.

De PDF voor de figuren die in de video's van de pop-up kaarten gebruikt worden,  kun je hier downloaden.
Washi tape kaarshouder 

Mooi en snel resultaat is het beplakken van een glas om bijvoorbeeld als kaarshouder te gebruiken.

Maak het glas eerst goed schoon en droog voor je gaat plakken. Dit glas heb ik tien jaar geleden beplakt en is nog steeds mooi.

Het glas voor de helft beplakken of verticaal heeft al weer heel ander effect. Gewoon proberen want MT tape kun je er zo weer afhalen en opnieuw opplakken.

Cadeau labels 

Ronde labels als kerstballen beplakken met tape of vierkante labels om een cadeautje binden. 
De label met kaarsen kun je natuurlijk ook voor een verjaardagscadeau gebruiken.  




En nu zelf aan de slag! Veel plezier en alvast prachtige dagen gewenst,
Simoon 


PS: Deze foto kreeg ik binnen van Zilte klant Annerieke met de tekst:
Het kaartje met washitapekaarsen ...bleek makkelijk na te maken, heeeel leuk.

Bedankt Annerieke.



Eerdere post