Zilte op Creative Life



https://www.zilte.nl/workshops/

Het was even een drempel. Naar buiten treden is niet makkelijk. Maar nu is het de juiste tijd en de perfecte plek. Ik zal er zijn...op Creative Life 2020 in Utrecht. Dus afscheid van mijn only zone en hup de wijde wereld in.

Duizenden creatieven kunnen hun hart ophalen tijdens het drie-dagen-durende Creative Life event eind maart. En de plek is natuurlijk prachtig!
De Werkspoorkathedraal is een van de historische fabriekshallen van de Koninklijke Nederlandsche Fabriek van Werktuigen en Spoorwegmaterieel – kortweg ‘Werkspoor’ genoemd. Deze Amsterdamse machinefabriek werd opgericht in 1828 en produceerde motoren, stoommachines en rollend materieel. Op deze plek voel je de historie.

Dit bracht mij op het idee om mijn eerste washi tape workshops een historisch tintje te geven. De  nostalgie van antieke foto's. De aandacht die de fotograaf had voor zijn onderwerp is zichtbaar. De zorgvuldig gekozen personen, de poses die aangenomen zijn, de mode die toen werd gedragen. Er werd spaarzaam omgegaan met het materiaal om de foto's te nemen. Het was een kostbare hobby of weloverwogen beroep.
Mijn zoektocht naar deze beelden bracht mij naar talloze archieven. De meest complete is toch wel het Archief van Amsterdam.
Nabestaanden van de fotografen of van de gefotografeerden hebben deze beelden geschonken om ze voor altijd te bewaren.

Nu zullen een paar van deze foto's opnieuw aan een huiskamer- of keukenmuur hangen. Foto's van toen met een versiering van nu: de decoratieve washi tape van Kamoi MT.

Er zijn nog kaartjes voor de workshop.
Ik heb er ongelooflijk veel zin in!

Simoon

Eerdere post