Zilte gastblogger op Flavourites


Vanaf nu, tot juli 2021, ben ik gastblogger op Flavourites; de online verzamelplaats met de leukste webshops, concept stores, pop-up shops en experiences.
Omdat ik zo verzot op schrijven ben en mijn hoofd uit elkaar barst van de ideeën ben ik daar heel blij mee. En daarnaast is het een uitdaging. Want tja...dan heb ik een deadline. Ben ik niet zo goed in.
(Bij het lezen van voorgaande zin ligt mijn gezin al bulderend op de grond.)
Ok, ok ik ben een uitsteller. Geen afsteller hoor, maar die stok achter de deur is intens belangrijk. Want als de tijd daar is, gaat het ook in een flow. Gelukkig!


Inspiratie, dat is van groot belang. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat maar ik vind inspiratie in alles om me heen. In de natuur, een liedje in de auto, een beeld op Insta. Maar dan is het wel van belang dat ik op opnemen sta. Open voor geuren, kleuren, geluiden en beelden. Zoals nu in de Corona tijd is het soms moeilijk om je even geen zorgen te maken. Overspoeld worden we door nieuws, cijfers, beelden van lege terrassen, volle IC-afdelingen en grafieken.
Ik wil ze zien. Dat moet. Want je moet goed geïnformeerd blijven. Maar op je qui-vive zijn, dat is echt best vermoeiend. Vooral als je open staat voor inspiratie. 
De wandeling van Zilte naar huis is vijf minuten. Voordat ik de straat op stap, kijk ik even links en rechts of ik niet iemand omver loop. Dan kan ik gaan. Ik loop behoedzaam op de smalle stoep. Een tegenvoetganger...Oeps, hij gaat niet aan de kant, wacht... ik ga wel even op het fietspad lopen... oei o nee een fietser (correctie; een elektrische fietser). Ik kan geen kant op. Adem inhouden en snel doorlopen....


Afbeeldingen: Woth, Loes van Oosten, Stokkenkast van Cosmic Design

Je kunt mijn blog op Flavourites eens per maand lezen.
De allereerste ging over je gelukkiger voelen door te lezen én te schrijven. Mijn blog van de maand mei gaat over mijn nieuwe werkplek en de styling ervan.

Simoon    

Eerdere post